Mireasă pentru fiul meu

Importanta planului de vanzari

0

Importanta planului de vanzari
Unul dintre cele mai importante aspecte pentru un antreprenor este planul de vânzări. Acesta este de cele mai multe ori inclus în planul de afaceri, însă pentru o mai bună evoluţie a firmei, cele două ar trebui tratate separat. Mai întâi facem planul de vânzări, apoi pe cel de afaceri pentru a nu eşua. Până aici e clar, nu?

Acest plan trebuie să îţi ocupe cel mai mult timp, atunci când eşti la început de drum (în jur de 60%). Este important să te foloseşti de toate competenţele tale pentru a vinde cât mai mult. Prin planul de vânzări, tu îţi poţi crea clienţii şi îi vei putea fideliza mai târziu. Vei putea găsi diverse mijloace de creştere a afacerii tale. Clientul trebuie pus în fruntea ierarhiei obiectivelor tale, aproximativ totul trebuie să graviteze în jurul satisfacerii nevoilor şi cerinţelor lui, ca mai apoi acesta să devină un fel de ambasador al brandului tău.

Prin planul de vânzari îl faci pe client să creadă că ţie chiar îţi pasă de el. Empatizează cu celălalt, încearcă să îl înţelegi, să îi afli gândurile şi aşteptările. Cu cât tu vei avea mai multe informaţii despre viitorul tău client, cu atât îţi va fi mai uşor să îţi personalizezi discuţiile în funcţie de fiecare, folosind informaţii din mediul lui de activitate. Brandul tău trebuie să reprezinte o oază de încredere.

Aş putea să îţi dau un exemplu de plan eficient de vânzări. Să spunem că vei face o campanie de patru luni, iar scopul tău principal e să generezi profit. În prima luna va trebuie să arăţi că exişti pe piaţă, să te faci auzit. Promovează-te în orice fel poţi, poţi să te ajuţi şi de tehnici BTL dacă ele sunt perfecte pentru contextual tău. Leagă-te de mostre gratuite, flyere ori demonstraţii gratuite. După ce eşti sigur că ai atras un număr de posibili clienți, treci la faza următoare: revizuieşte-ţi lista de clienţi. Dacă ai o baza de date a foştilor sau actualilor tăi client este foarte simplu să le trimiţi un email, să le mulţumeşti că au încredere în tine și să le ceri recomandarea, spre exemplu. A treia etapă este reprezentată de sponsorizarea unui eveniment. Fă o fapta bună pentru oraşul tău, pentru comunitatea locală, pentru că actele filantropice prind foarte bine la oameni. Deşi pare ciudat, ai foarte mult de câştigat prin acest lucru, iar investiţia nu e nici pe departe costisitoare. Dacă tu faci fapte bune pentru societate, oamenii vor vorbi, și când oamenii vorbesc de bine despre brandul tău înseamnă că îţi creşti numărul de simpatizanţi şi chiar şi de posibili clienți. A patra etapă, în funcţie de specificul brandului tău, e să participi la târgurile organizate. Cumpără-ţi un stand şi gândeşte-te la metode de a atrage clienţii. Foloseşte-te de pliante, culori şi foarte multă creativitate. Oamenilor le place când un brand vine cu ceva nou.

Te-am convins că este esențial să-ţi începi afacerea cu planul de vânzări? Dacă da, atunci sper că şi sfaturile mele viitoare te vor ajută să evoluezi prin brandul tău.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata